Toyota Motor Europe (TME) w I kwartale 2024 roku sprzedała 319 737 samochodów, co jest wynikiem o 10% lepszym niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Koncern poprawił swój udział w europejskim rynku o 0,2 p.p. – wynosi on obecnie 7,3%. Toyota jest drugą najpopularniejszą marką samochodów osobowych w Europie.
Jak pokazały dane za I kwartał, Toyota Motor Europe udanie rozpoczęła rok 2024. Sprzedaż w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego wzrosła o 10%, a udział marki w rynku sięgnął już 7,3%. Łącznie do klientów trafiło 319 737 samochodów japońskiego producenta.
Sprzedaż napędzały zwłaszcza zelektryfikowane modele Toyoty i Lexusa. W I kwartale 2024 roku klienci kupili 229 742 samochody z bez- lub niskoemisyjnymi napędami. W Europie Zachodniej, w tym w Polsce, takie samochody stanowiły aż 75% wszystkich pojazdów, które opuściły salony obu marek. W całej Europie udział zelektryfikowanych aut sięgnął już 72% sprzedaży TME.
Matt Harrison, Chief Corporate Officer w Toyota Motor Europe, mówiąc o tych wynikach, podkreślił:
„Jesteśmy zachwyceni, że utrzymaliśmy tendencję wzrostową na początku 2024 roku. Mamy duży bank zamówień na hybrydy, hybrydy plug-in, auta z bateryjnym napędem elektrycznym oraz z napędem elektrycznym na wodorowe ogniwa paliwowe, co potwierdza, że klienci doceniają nasze wielotorowe podejście do redukcji śladu węglowego oraz świadczy to o sile naszych produktów, marek oraz dobrej pracy dilerów”.