Auta, które brały udział w 24-godzinnym wyścigu
Nürburgring to jeden z najbardziej wymagających torów wyścigowych na świecie. W historii Toyoty zajmuje on szczególne miejsce. W 2007 roku po raz pierwszy w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu ścigał się Akio Toyoda, występujący w rajdach i wyścigach pod pseudonimem Morizo. Wydarzenie to zapoczątkowało plany utworzenia sportowego ramienia koncernu pod szyldem TOYOTA GAZOO Racing.
Na tokijskiej wystawie zaprezentowana zostanie specjalnie przygotowana do wyścigów Toyota Altezza, którą rywalizował Morizo. Auto miało numer 109, a zwiedzający będą mogli przyjrzeć się mu w stanie niemal takim, jak po przekroczeniu mety, czyli noszącym ślady wyścigowej rywalizacji jak posklejana taśmą tylna prawa sekcja auta.
Na targach pokazana zostanie też niebieska Supra 4. generacji, z której Toyoda korzystał podczas licznych sesji treningowych na Nürburgringu.
Na uwagę zasługuje również Lexus LFA z 2014 roku, który rywalizował z numerem 48. Auto nosi już barwy i logotypy zespołu TOYOTA GAZOO Racing. W porównaniu z drogowym odpowiednikiem silnik V10 miał pojemność zwiększoną z 4,8 l do 5,3 l, a moc i moment obrotowy zostały dostosowane do charakterystyki toru Nürburgring.
Grono wyścigowych aut, które mierzyły się z tym torem podczas 24-godzinnej rywalizacji, uzupełnią Toyota 86 z 2014 roku oraz Toyota GR Supra z 2019 roku.
Warto tu wspomnieć, że podczas całego wydarzenia Morizo, a także Norihiko Katsuta i szefowie rajdowego zespołu TOYOTA GAZOO Racing WRT – Jari-Matti Latvala i Juha Kankkunen – będą demonstrować możliwości samochodów rajdowych i prototypów w sekcji zewnętrznej wydarzenia.